pondelok 20. februára 2012

Skitour Panorama Ciampac - Buffaure - Pozza di Fassa

/ 3. deň dovolenky /

lanovka Ciampac Snežilo celú noc a ráno stále sneží. Zavčasu nad ránom začali chodiť po uliciach odhŕňače snehu, tuším chodia len popod naše okná. Vstávame už o 6,30 hod ale nakoniec, kým sa vymotáme tak je toľko ako včera. Dnes budeme lyžovať v skupinke piati. Pribudol nám mladý 13-ročný snowboardista z košického snow-board-clubu „čarne patkaňe“. Chystáme sa vyskúšať zjazdovky na známej skitour Panorama Ciampac - Buffaure. Nasadáme na skibuss, ktorý nás odváža niekoľko zastávok z Canazei smerom Alba, Penia. Nie je to ďaleko a milé je, že autobus zastaví aj mimo zastávky ak na neho zamávate. Vystupujeme na parkovisku priamo pri stanici lanovky na Ciampac, takmer dovidíme na domovské lyžiarske stredisko Belvedere.

Hore sa vyvážame veľkokapacitnou lanovkou, potom ešte sedačkou a púšťame sa prvou zjazdovkou červenou č.11 zo Sella Brunech (2.428 m) naspäť na Ciampac (2.100 m) v súlade s našou filozofiou zoznámiť sa najprv s novou lyžiarskou oblasťou, ktorú nik z nás doposiaľ nepozná. Po noci sneženia je na zjazdovkách napadaná vrstva čerstvého snehu. Presne ako sme predpokladali, ratraky v noci ostali v garáži. Začíname s lyžovaním opatrne, ale po chvíľke sme už privyknutí na hmlu a vrstvu 10 cm čerstvého neujazdeného snehu. Užívame si jazdu v hlbšom snehu, ktorý postupne rozjazdievajú lyžiari, ako ináč do bubnov.

Postupne sme sa prelyžovali z lanovky na zjazdovku cez ďalšiu lanovku na ďalšiu zjazdovku, cez všetky vrcholky až do Buffaure (2.020 m). Zjazdovky sú podobne ako aj v Belvedere a Col Rodella príjemné, široké, skôr červeno – modré ako červené, momentálne neupravené, ale nikomu z nás to príliš nevadí. Rozhodli sme sa zlyžovať aj panoramatickú zjazdovku z Buffaure dole až do Pozza di Fassa (1.320 m) k údolnej stanici lanovky. Skitour Panorama Ciampac Buffaure je pekná lyžiarska výprava po okolitých zjazdovkách (kochačka).

Skitour Panorama Ciampac dostáva plný počet bodov

lyžiarske stredisko Buffaure vo Val di Fassa Prestáva snežiť a miestami už vykukuje aj slniečko, predzvesť správnej predpovede. Začiatok z Buffaure do Pozza sa dá, je to príjemná červená č.1, ale ku koncu sa zmení na trápeníčko v podobe modrej zjazdovky (Francúzi by ju označili ako zelenú). Palicovanie a tí čo nemajú veľmi dobré lyže a snowboardisti to majú ťažké a naozaj sa spotia, kým sa dopaličkujú k lanovke. Náplasťou za úsilie je kochačka okolitou prírodou, ktorej krása je ozajstným balzamom na dušu. V Pozza sme doplnili tekutiny, vykonali potreby, pofotili sa a šup na lanovku smerom späť na Ciampac, kde chceme na záver vychutnať miestny bonbónik - čiernu zjazdovku Del Bosco 2,8km, po ktorej skitour Panorama Ciampac dostáva plný počet bodov.

Ocitáme sa späť na parkovisku v Alba, posledné fotky pri lanovke Ciampac a nasadáme na skibus smerom Canazei, aby sme stíhali dohodnutý obed v Houstone. Z autobusu vystúpime pri údolnej stanici lanovky Belvedere. Hore sme si dali obed a na záver dňa sme jemne polyžovali smerom do susednej lyžiarskej oblasti Arabba, čo znamená že sa ocitáme na zelenom okruhu Sella Ronda. Aj táto časť nás presvedčila že ten oranžový okruh, ktorý sme opáčili včera bude asi lepší. Dole do Arabby vedie dosť dlhý úsek po modro-modrej zjazdovke a je dobré o tom vedieť vopred aby sme nemuseli paličkovať. Výhľady na Sella Rondu sú úžasné. Pri pohľade na tie majestátne hory človeku až duša piští a žiadna fotka tento pocit nedokáže vyvolať (teraz keď si tie fotky prezerám, tak to nie je celkom ono) zážitok z lyžovačky.

Táto modrá zjazdovka nás dovedie k lanovke Porta vescovo – ak okolo nej len prejdete, tak kúsok musíte prejsť s lyžami na pleciach a pokračovať na zelenom okruhu Sella Rondy na druhej strane dedinky Arabba. Keďže je už výrazne popoludní ( asi 14,00 hod a lanovky premávajú do 17,00 hod) tak sme sa rozhodli, že sa vyvezieme lanovkou na vrchol Porta Vescovo a zjazdovkou z oranžového okruhu sa vrátime späť do Belvedere. Ak budeme mať chuť ešte lyžovať môžeme si dať zopár jázd na našej strane vo Val di Fassa.

Zjazdovky Porta Vescovo príprava na skitour Sella Ronda

pohľad zo zjazdovky prežitia Porta VescovoHmmm, zjazdovka z Porta Vescovo dole je zjazdovka prežitia – na záver dňa nič moc. Je to dosť strmé, neupravené s veľkými bubnami a ľudí ako na Václavskom námestí . Neviem prečo ale toto mi vždy napadne, keď vidím na kopci plno lyžiarov – ale môžem používať aj „ľudí ako mravcov“. Schádzame opatrne nadol a chvíľami to má naozaj ďaleko od nejakého lyžiarskeho štýlu. Nepríjemné je, že ľudia sú už unavení a poniektorí ani len netušia, že treba dávať pozor aj na ostatných lyžiarov okolo seba. V takýchto situáciach treba koncentrovať všetku pozornosť, vykašľať sa na štýl - neštýl a predovšetkým sa z takého miesta odpratať do bezpečia. Často zvolím odchod z preplnenej zjazdovky a radšej dám freeride popri vo voľnom teréne.

Nakoniec sme ju v zdraví zlyžovali a hneď sme na inej bubnovitej, ale menej strmej a menej plnej zjazdovke končiacej na Ponte de Vauz 1.857 m, odkiaľ vedie sedačka na Passo Pordoi, odtiaľ ešte jedna zjazdovečka jedna lanovka a ... ale čo si ešte nevymyslíme? Skúsime si mini freeride vedľa zjazdovky. Bohužiaľ 12-ročná slečna jazdiaca posledná v hlbokom snehu padá, lyže jej vypínajú a ona ostáva blúdiť v snehu po pás bez jednej lyže. Po chvíľke nervačenia a všeobecného chaosu lyžu nachádza, vyťahuje sa zo snehu a komplikovane ale predsa si zapína lyže na lyžiarky. Katastrofa je zažehnaná a my už smerujeme k poslednej lanovke aby sme sa dostali na našu stranu kopca.

Pofotíme sa s pozadím Sella vo Val di Fassa, zlyžujeme až dole do Canazei a príjemne unavení si dávame aprées-ski, čo v našom prípade znamená deci červeného vína a kafe. Záver dňa sa krásne vyjasnieva, takže program na zajtra je oranžová Sella Ronda, začneme z Val di Fassa (Belvedere) cez Col Rodella do Val Gardena, Alta Badia, Arabba, späť do Belvedere. Keďže všetky vymenované strediská praskajú vo švíkoch a zajtra všetci očakávajú slnečný deň, myslíme že Sella Ronda bude preplnená. Chce to vstať skôr ? To napadne asi každého. Necháme to na náhodu, ľahká večera a unavení rýchlo pospíme.

• domov na blog: lyžovanie Val di Fassa

... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

Heslá článku:
Skitour Panorama Ciampac - Buffaure - Pozza di Fassa, dovolenky, Lyžiarske stredisko Belvedere, lyžovanie Val di Fassa, lyžovať v skupinke, zjazdovky, skibuss, Canazei smerom Alba, Penia, lyže lanovka Ciampac, vrstva čerstvého snehu, jazda v hlbšom snehu, ski panoramatická zjazdovka z Buffaure do Pozza di Fassa, snowboardista, Arabba, zjazdovky Porta Vescovo príprava na skitour Sella Ronda, Passo Pordoi, freeride, lyže, oranžová Sella Ronda