sobota 18. februára 2012

Cesta autom Bratislava – Canazei, ubytovanie

/ 1. deň dovolenky /

cesta Bratislava Canazei Cesta bola suprová bez kolón, v dobrej nálade, auto naložené po strechu, vyrážali sme z Bratislavy okolo 9:00 ráno. Vybrali sme si menej exponovanú trasu Bratislava - Viedeň - Graz - Klagenfurt - Villach - Lienz - Dobbiaco - Cortina d´Ampezzo - Canazei, cesta bola krásne prejazdná a do cieľa sme dorazili presne podľa plánu o 16:30 hod. Máme skúsenosti, že v čase hlavných termínov lyžiarskej sezóny býva zdržanie v kolónach na diaľnici aj niekoľko hodín, najmä na severorakúskom ťahu vedúcom do Brennerského priesmyku, kadiaľ cestuje celá Európa (Češi, Nemci, Holanďania ...). Slováci majú našťastie možnosť výberu, cesta autom po oboch trasách trvá za ideálnych podmienok rovnako dlho...( ).

Ešte aj počasie nám prialo. V období, kedy po dlhodobom snežení zasypal sneh Kysuce, bola diaľnica za Viedňou suchá a bolo príjemne pod mrakom. Sem tam vykuklo aj slniečko. Suché cesty, prázdna diaľnica, to je radosť cestovať na dovolenku. Približne po 6 hodinách sme dorazili do svetoznámej Cortina d´Ampezzo, kde sme si samozrejme museli spraviť prestávku a poriadne si ju popozerať. Pravdou je aj to, že horská cesta so serpentínami nerobila osádke sediacej vzadu príliš dobre a vrelo privítali možnosť last minute prestávku a dýchať voňavý horský vzduch.

Cortina d´Ampezzo nás očarila svojou krásou

Cortina d´Ampezzo Mestečko Cortina učupené pod horami „Dolomiti“ nás očarilo svojou krásou. Spravili sme si zopár záberov, nasali do seba atmosféru a po niekoľkých minútach sme vyrazili ďalej smer Arabba. Cestou nad Cortinou sa čírou náhodou stretávame s priateľmi. Je to stretnutie, ktoré keby sme si dohodli, určite nevyjde. Každý vyrážal z iného mesta na Slovensku, v inom čase. Milé to bolo, všetci sme sa zvítali asi 40km pred cieľom. Z Cortina d´Ampezzo už jazdíme ako slovenská kolóna troch áut s espézetkami BA, LC, KE.

Z Cortiny nás čaká takisto kľukatá cesta do Arabby, odtiaľ prejazd cez Passo Pordoi a kľukatý zjazd do Canazei. V dvoch autách osádky na zadných sedadlách s kinetózou vzdychajú, vetrajú a snažia sa to predýchať, nakoniec jedno auto musí zastať, tak si všetci urobíme poslednú krátku prestávku pri stanici kabínkovej lanovky vedúcej na vyhliadkové miesto Sas Pordoi. Povyskakujeme z áut a sme prekvapení chladom. Dole v Cortine bolo príjemných 7 °C, tuto hore nám už teplomer ukazuje mínus dva. Nevadí, veď ideme lyžovať a niečo vydržíme a aj zjazdovky sú lepšie keď je chladno.

Po chvíli opäť vyrážame, tentokrát už len záverečných 7 km dole kopcom do cieľa Canazei. Posledné slnečné lúče predvádzajú krásnu hru svetla a tieňa na skalných stenách Dolomitov. Na zjazdovkách, pod ktorými autom prechádzame, vidíme pár lyžiarov a neuveriteľne sa tešíme na zajtrajšok. Po necelej polhodinke sa dostávame do miestnej zápchy. Mestečko Canazei, vlastne jeho hlavná ulica je plná áut s lyžiarmi, ktorí prichádzajú na svoj týždenný pobyt. Všetko však prebieha bez chaosu, na každej križovatke je policajt a riadi premávku, a tak bez vážnejšieho zdržania sme o chvíľku v agentúre, kde si preberáme kľúče od apartmánu, získaného v akcii last minute za super cenu.

Last minute ubytovanie sme vyberali metódou - pomer cena výkon

Canazei hlavná ulica Šikovní zamestnanci miestnej turistickej agentúry vykonali všetky potrebné formality súvisiace s ubytovaním, odovzdali nám kľúče, situačný nákres kde máme hľadať svoj apartmán (trafili sme na jeden šup ), množstvo propagačných materiálov a mapiek, posteľnú bielizeň, záverom nám popriali príjemný pobyt a pred odchodom nám ešte prezradili „zaručenú“ infošku o počasí na dobu nášho pobytu. Nedeľa a pondelok zamračené až sneženie, od utorka bude slnečno. Dôležitá informácia na robenie plánov ohľadne lyžovania, len či je aj spoľahlivá ? Predpoveď sa nakoniec vyplnila na 100 %. Tie dva dni sneženia sme aj privítali, pretože situácia so snehom v Taliansku vôbec nekorešponduje so snehovou kalamitou na severe Slovenska. Tu v Taliansku to vyzerá ako na záverečnej jarnej lyžovačke, najmä v údoliach príroda vyzerá že každú chvíľu začne kvitnúť. To je čas na last minute lyžovanie.

Apartmánový dom sa nachádza v centrovatom centre, ale ako všade na svete aj tu bude problém s parkovaním, takže autá na blikačkách, stojíme na chodníku. Po upozornení v agentúre, že miestna polícia je príliš aktívna aj čo sa týka nepovoleného státia a parkovania, ako diví vykladáme veci z auta a vynosíme všetko do apartmánov za 10 minút. Pri začínajúcej tme vyriešime poslednú úlohu súvisiacu s ubytovaním - parkovanie. Nájsť parkovacie miesto, kde môžete auto zanechať týždeň nebolo až také ťažké, pomohli nám všadeprítomní policajti.

Parkovacie miesta v Canazei rieši veľké verejné parkovisko

Canazei - verejné parkovisko Väčšinu áut dovolenkárov nasmerujú miestni policajti, ktorí sú naozaj aktívni a fungujú tu tiež ako informačná kancelária, na obrovské verejné parkovisko v okolí miestnych kúpeľov. Tam nechávame naše autá týždeň odpočívať a vraciame sa dokončiť ubytovanie, ktoré je príjemné a relatívne "lacné". Kto má chuť, môže voliť z množstva hotelov, ktorých je naozaj v Canazei a Campitello dostatok, hotely od jednoduchých až po exkluzívne. My sme sa tento krát rozhodovali ekonomicky, vyberali sme si ubytovanie metódou - pomer cena výkon. Všetky náležitosti dovolenky nám zabezpečovala cestovná kancelária na Slovensku, ktorá sa špecializuje na lyžovanie v Taliansku a jazdíme s ňou spokojne už niekoľko rokov.

V Canazei auto naozaj nepotrebujete - potraviny a supermarkety v dostatočnom počte, v našom prípade priamo pod apartmánom, reštaurácie a bary čo by kameňom dohodil. Lanovka neďaleko centra asi takých 300 m, ale skibusom je to len 1 zastávka a tak sme nadmieru spokojní. Všade, kam sa budeme chcieť v nastávajúcom týždni vypraviť, nás odvezú miestne skibusy. Premávajú všetkými smermi v minútových intervaloch, dopravné je v cene lyžiarskeho lístku. Sa už ukazuje, že "bude fasa Val di Fassa", tešíme sa už zajtra na poriadne lyžovanie. Začneme priamo centrálnou časťou Val di Fassa - lyžiarske stredisko Belvedere - zoznámte sa Val di Fassa hneď ráno.

Cestu autom Bratislava - Canazei za dobrého počasia pri normálnom zaplnení diaľníc zvládne aj priemerný vodič (ka) za približne 8 hodín. Nám cesta trvala cca 7,5 hod s dvoma 10 minútovými prestávkami (toaleta, tankovanie, umývanie okien apod.). Zastávky sme robili v jednej tretine a dvoch tretinách cesty. V prípade horšieho počasia odporúčam vyraziť o hodinu skôr, pred cestou si naštudujte hlavné body trasy (miesta cez ktoré budete prechádzať) a nepotrebujete ani navigačný systém. K dispozícii máte dve trasy (obr.1 a obr.2). Doporučujeme na cestu Bratislava - Canazei voliť južnú trasu (obr.1).

• domov na blog: lyžovanie Val di Fassa

... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

Heslá článku:
ski, dovolenky, last minute lyžovanie Val di Fassa, cesta autom Bratislava – Canazei, ubytovanie, Bratislava - Viedeň - Graz - Klagenfurt - Villach - Lienz - Dobbiaco - Cortina d´Ampezzo - Canazei, počasie, prázdna diaľnica, radosť cestovať na dovolenku, horská cesta so serpentínami, Dolomiti, kľukatá cesta do Arabba, prejazd cez Passo Pordoi a kľukatý zjazd do Canazei, veď ideme lyžovať, lyžiari, zjazdovky, mestečko Canazei, týždenný pobyt, informačná kancelária, kľúče od apartmánu, Taliansko, lyže, apartmánový dom, Slováci, polícia, verejné parkovisko, potraviny a supermarkety reštaurácie a bary, lanovka, skibus, zimná dovolenka Taliansko